به گزارش محمدی مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سردشت
کارگاه آموزشی برنامه خودمراقبتی با هدف پیشگیری از سرطان برگزار شد
به گزارش محمدی مسئول روابط عمومی این کارگاه ۴ روزه که در سالن جلسات مرکز بهداشت برگزار شد، با هدف ارتقای سطح آگاهی و توانمندسازی کادر سلامت در راستای اجرای هرچه بهتر این برنامه ملی، مورد استقبال قرار گرفت.
کارشناس آموزش سلامت مرکز بهداشت با اشاره به ابلاغ این برنامه از سوی وزارت بهداشت و تأکید بر ضرورت اجرای آن، به تبیین اهداف کلان و معرفی سرفصلهای کتاب و ساختار طرح درس پرداخت .
گلاله شوکتی در ادامه جزئیات اجرایی برنامه از جمله نحوه ثبت فعالیتها در سامانه جامع سیب فرآیند برگزاری جلسات آموزشی برای داوطلبان و سفیران سلامت و همچنین شیوه برگزاری و تکمیل پرسشنامههای پیشآزمون و پسآزمون را برای شرکتکنندگان تشریح نمود.
شوکتی عنوان نمود: این کارگاه با هدف توانمندسازی مراقبین سلامت و بهورزان به عنوان مجریان اصلی برنامه در سطح محلات و خانههای بهداشت، برگزار شده است.
گفتنی است شرکتکنندگان در این دوره با اصول خودمراقبتی و راهکارهای پیشگیری از سرطان شامل اصلاح سبک زندگی، تغذیه سالم، فعالیت بدنی، و اهمیت تشخیص زودهنگام آشنا و محتوای این کارگاه قرار است در قالب کلاسهای آموزشی برای داوطلبین و سفیران سلامت در مراکز و پایگاههای سلامت سطح شهرستان ارائه گردد .
نظر دهید